Filtry sinusoidalne
Opis
Filtry EF3LC stosowane są w celu ochrony izolacji silnika, zwiększenia jego niezawodności oraz zmniejszenia poziomu hałasu. Filtry te przetwarzają sygnał napięcia wyjściowego falownika PWM na przebieg sinusoidalny eliminując wyższe harmoniczne, które powodują dodatkowe straty zarówno w przewodach zasilających silnik jak i w samym silniku. Sinusoidalny prąd i napięcie wyjściowe filtru pozwala na stosowanie kabli o znacznych długościach bez konieczności ich ekranowania oraz pełne wykorzystanie mocy czynnej układu napędowego.
Możliwe jest wykonanie filtrów z odczepami zakończonymi zaciskami śrubowymi, końcówkami kablowymi lub szynami prądowymi w zależności od wielkości prądu znamionowego.
Bardzo ważne jest prawidłowe podłączenie filtru, gdyż bezpośrednie przyłączenie kondensatorów do wyjścia przemiennika grozi uszkodzeniem układu.
Po uzgodnieniach możliwe jest wykonanie filtrów o parametrach innych niż podane w tabeli.
Dane techniczne
Wykonanie | Filtry LC wykonane zgodnie z wymaganiami normy: EN/IEC 60289; EN/IEC 61558-2-20 |
Klasa izolacji |
F(155oC) - standardowo |
Klasa klimatyczna/środowiskowa |
C1/E0 - wykonanie lądowe; C2/E1 - wykonanie morskie i górnicze |
Temperatura otoczenia | 40oC - wykonanie lądowe; 45oC - wykonanie morskie i górnicze |
Stopień ochrony | IP 00 |
Klasa ochronności | I |
Częstotliwość znamionowa | 50 Hz |
Częstotliwość kluczowania | >= 4 kHz |
Napięcie pracy | Un = 400 V |
Zawartość harmonicznych THDu w napięciu wyjściowym |
<=5% |
Przeciążalność ciągła | 110% In |
Przeciążalność chwilowa | 150% In 1 min/h; 200% In 0,5 min/h |
Napięcie zwarcia | 8% |
Zaciski prądowe | zaciski śrubowe, końcówki kablowe lub szyny miedziane |
Mocowanie | przy pomocy kątowników |